lördag 19 december 2009

Brrr vad kallt det är!!

Ja nu är julen snart här och det verkar ju faktiskt som den blir vit också!
Igår var jag till Ikea och handlade lite till hallen...det blev en hatthylla, skoställ och en byrå, och massa annat plock som hör till när man är på ikea! ( typ värmeljus)
Skruvade byrå inatt så allt skulle vara klart idag så jag kunde få städa och plocka ihop allt!
Så nu är det gjort...blev riktigt nöjd faktiskt!

Idag var det ju egentligen meningen att vi skulle ha åkt till tomteland...men efter lite övervägande av vädret då de lovade -20 i Mora så tyckte vi att det var bättre att ta det på söndag då de lovar under -10! Så imorgon åker vi och Linn och Patrik med barnen...och det ska bli riktigt mysigt! Nu hoppas jag bara att det inte blir för kallt utan att vi kan gå runt och mysa och barnen orkar leka mm! Har packat bilen nu, och man kan tro att vi ska flytta...massor av olika uppsättningar med skor och vinterkläder! ;)

Och nu på kvällen har vi pyntat granen så nu känns det som vi har julen här!
Gubben har tagit semester till veckan så nu ska vi bara mysa och gotta oss ordentligt...blev ju inte så mycket med det förra året då vi firade jul på BB! Men men....visserligen var det hemskt att var där på jul och att vara ifrån min andra ögonsten Hilma...men bättre julklapp än en liten frisk och underbar bebis kan man ju inte få! :)

Nu ska jag snart krypa upp i sängen och försöka sova....men är inte ett dugg trött, är väll kanske lite som barnen....ser fram imot morgondagen och träffa tomten så jag inte kan sova!!! Hahaha

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar