Ja nu är julen snart här och det verkar ju faktiskt som den blir vit också!
Igår var jag till Ikea och handlade lite till hallen...det blev en hatthylla, skoställ och en byrå, och massa annat plock som hör till när man är på ikea! ( typ värmeljus)
Skruvade byrå inatt så allt skulle vara klart idag så jag kunde få städa och plocka ihop allt!
Så nu är det gjort...blev riktigt nöjd faktiskt!
Idag var det ju egentligen meningen att vi skulle ha åkt till tomteland...men efter lite övervägande av vädret då de lovade -20 i Mora så tyckte vi att det var bättre att ta det på söndag då de lovar under -10! Så imorgon åker vi och Linn och Patrik med barnen...och det ska bli riktigt mysigt! Nu hoppas jag bara att det inte blir för kallt utan att vi kan gå runt och mysa och barnen orkar leka mm! Har packat bilen nu, och man kan tro att vi ska flytta...massor av olika uppsättningar med skor och vinterkläder! ;)
Och nu på kvällen har vi pyntat granen så nu känns det som vi har julen här!
Gubben har tagit semester till veckan så nu ska vi bara mysa och gotta oss ordentligt...blev ju inte så mycket med det förra året då vi firade jul på BB! Men men....visserligen var det hemskt att var där på jul och att vara ifrån min andra ögonsten Hilma...men bättre julklapp än en liten frisk och underbar bebis kan man ju inte få! :)
Nu ska jag snart krypa upp i sängen och försöka sova....men är inte ett dugg trött, är väll kanske lite som barnen....ser fram imot morgondagen och träffa tomten så jag inte kan sova!!! Hahaha
kram på er!
lördag 19 december 2009
tisdag 15 december 2009
Trött!!!
jaha då har man ont i halsen då...men det är inte så farligt....MEN skulle gärna vilja veta vart denna trötthet kommer ifrån! Är så himla extremt trött, och jag som alltid har så många måsten!
Så idag tog tröttheten över och det har inte hänt ett skit mer än att jag målade de sista penelskivorna. Men men så är det, så imorgon så har jag ännu mer måsten!
Men nu är iallafal panelen på plats i hallen nu ska den bara målas en gång till och sedan ska listerna till den upp...SEN ÄR DEN KLAR"!!!! jihaaaaa
(ska lägga ut bilder när den är helt klar)
nej nu får det nog bli en varm dusch och sedan sängen för att se om man kan bli lite mer utvilad!
hej svejs!!!
Så idag tog tröttheten över och det har inte hänt ett skit mer än att jag målade de sista penelskivorna. Men men så är det, så imorgon så har jag ännu mer måsten!
Men nu är iallafal panelen på plats i hallen nu ska den bara målas en gång till och sedan ska listerna till den upp...SEN ÄR DEN KLAR"!!!! jihaaaaa
(ska lägga ut bilder när den är helt klar)
nej nu får det nog bli en varm dusch och sedan sängen för att se om man kan bli lite mer utvilad!
hej svejs!!!
måndag 14 december 2009
DET SNÖAR!!!
Nu var det ett tag sedan jag skrev men tiden går så himla fort när det är mycket att göra!
December månad bara springer iväg!
Har iallafall skickat in julkort på barnen så nu är det bara hoppas att man hinner få dom så man kan skicka dom i tid! inte det lättaste att få ett bra kort på två vilddjur men det gick till slut...eller ja dom är med på kortet iallafall men kollar kanske inte i kameran precis!
Helgen som var var min jobbarhelg....och det var såååå mycket folk, Fast det är slitsamt när det är det så är det ändå då det är som roligast! och så blir det ju klirr i kassan.....kändes som det var tomt på massor av ställen i butiken så när vårvarorna kommer då finns det plats för dom!
Idag har vi varit på lucia på Hilmas dagis....jättemysigt! Barnen ville inte ge sig att sjunga så det slutade med att det inte bara blev julsånger utan även en massa andra visor! Men barnen fikade och njöt i fulla drag! Flisan var den minsta lilla tomten och vandrade runt och lurade på alla! Tror inte det blir några större bekymmer att skola in henne i januari!
Nu tar vi och laddar för nästa helg....Då är det tomteland som står på schemat! det ska bli så mysigt! Och ännu trevligare är det ju att Linn & patrik med barnen hänger på! Hoppas att det kommer mycket snö så man får den riktiga julstämningen!
Det snöar iallafall idag och har hört på ryktes väg att hela sverige kommer att ha en vit jul....frågan är bara om man ska törs tro det eller inte, men hoppas får man ju lov att göra!
Nu får det snart bli en tur till dagis igen och hämta Hilma! men först ska jag på utv. samtal och höra hur mitt lilla busfrö sköter sig ;)
kram på er!
December månad bara springer iväg!
Har iallafall skickat in julkort på barnen så nu är det bara hoppas att man hinner få dom så man kan skicka dom i tid! inte det lättaste att få ett bra kort på två vilddjur men det gick till slut...eller ja dom är med på kortet iallafall men kollar kanske inte i kameran precis!
Helgen som var var min jobbarhelg....och det var såååå mycket folk, Fast det är slitsamt när det är det så är det ändå då det är som roligast! och så blir det ju klirr i kassan.....kändes som det var tomt på massor av ställen i butiken så när vårvarorna kommer då finns det plats för dom!
Idag har vi varit på lucia på Hilmas dagis....jättemysigt! Barnen ville inte ge sig att sjunga så det slutade med att det inte bara blev julsånger utan även en massa andra visor! Men barnen fikade och njöt i fulla drag! Flisan var den minsta lilla tomten och vandrade runt och lurade på alla! Tror inte det blir några större bekymmer att skola in henne i januari!
Nu tar vi och laddar för nästa helg....Då är det tomteland som står på schemat! det ska bli så mysigt! Och ännu trevligare är det ju att Linn & patrik med barnen hänger på! Hoppas att det kommer mycket snö så man får den riktiga julstämningen!
Det snöar iallafall idag och har hört på ryktes väg att hela sverige kommer att ha en vit jul....frågan är bara om man ska törs tro det eller inte, men hoppas får man ju lov att göra!
Nu får det snart bli en tur till dagis igen och hämta Hilma! men först ska jag på utv. samtal och höra hur mitt lilla busfrö sköter sig ;)
kram på er!
tisdag 8 december 2009
Ullared!!
Japp, igår var vi till Ullared...(jag, Ingela, mamma,svägerska och hennes mamma)
Vi åkte kl 03.15 och det visade sig att det var perfekt tid att åka, vi kom nämligen fram 07.45 och de öppnar kl 08.00 så det kunde inte ha blivit bättre! Det var lite kö innan de öppnade men den försvann med en gång när de slog upp portarna så vi gick rakt in och shoppade! Det var nästan inge folk fram till kl 11...då började bussarna komma så då blev det lite spring! Men det var ändå inga problem, jag såg ju framför mig innan vi åkte att det skulle bli ett enda kaos!
Men kaos....ja det kanske man inte ska säga men...TATTARLASS DELUX det var vi det! Vi hade hur mycket plats som helst tyckte vi men våran minibuss var fylld i stort sett efter första omgången shopping! Folk gick förbi våran buss och pekade och fnittrade...hahahaha....Så är det när hajkon taikon är ute på tur!!!
Men som sagt...fick mycket bra grejer för pengarna...och de flesta julklapparna är fixade, GÖTT :)
Idag är jag ganska nöjd på shopping men var tvungen iväg och fixa en tomtedräckt till Hilma, lucia till helgen och julkort ska fixas! Tyvärr så var ju alla tomtedräcktar slut i Ullared! Men vi fick iallafall tag i en så nu ska det tas kort imorgon!
Efter det julpyntade vi lite och fick fram lite tomtar och juldukar!
Hann även med att fixa till några julgrupper...så nu har jag äntligen lite julmysigt här!
Och hallen börjar ta form...och den blir så bra, SUPERNÖJD!
Hoppas bara på att jag ska hinna med en tur till ikea denna veckan så jag kan köpa mig en byrå som jag har kollat ut, så jag får det som jag vill när det är helt klart!!!
Nu ska det faktiskt bli ryggläge i soffan en stund innan det blir sängen!
Hej svejs!
Vi åkte kl 03.15 och det visade sig att det var perfekt tid att åka, vi kom nämligen fram 07.45 och de öppnar kl 08.00 så det kunde inte ha blivit bättre! Det var lite kö innan de öppnade men den försvann med en gång när de slog upp portarna så vi gick rakt in och shoppade! Det var nästan inge folk fram till kl 11...då började bussarna komma så då blev det lite spring! Men det var ändå inga problem, jag såg ju framför mig innan vi åkte att det skulle bli ett enda kaos!
Men kaos....ja det kanske man inte ska säga men...TATTARLASS DELUX det var vi det! Vi hade hur mycket plats som helst tyckte vi men våran minibuss var fylld i stort sett efter första omgången shopping! Folk gick förbi våran buss och pekade och fnittrade...hahahaha....Så är det när hajkon taikon är ute på tur!!!
Men som sagt...fick mycket bra grejer för pengarna...och de flesta julklapparna är fixade, GÖTT :)
Idag är jag ganska nöjd på shopping men var tvungen iväg och fixa en tomtedräckt till Hilma, lucia till helgen och julkort ska fixas! Tyvärr så var ju alla tomtedräcktar slut i Ullared! Men vi fick iallafall tag i en så nu ska det tas kort imorgon!
Efter det julpyntade vi lite och fick fram lite tomtar och juldukar!
Hann även med att fixa till några julgrupper...så nu har jag äntligen lite julmysigt här!
Och hallen börjar ta form...och den blir så bra, SUPERNÖJD!
Hoppas bara på att jag ska hinna med en tur till ikea denna veckan så jag kan köpa mig en byrå som jag har kollat ut, så jag får det som jag vill när det är helt klart!!!
Nu ska det faktiskt bli ryggläge i soffan en stund innan det blir sängen!
Hej svejs!
fredag 4 december 2009
Lite bilder från idag!!
Äntligen är tapeten uppe!!
Tjo hej...nu äntligen är den på plats...tapeten alltså! Är lite trött i ögat idag för jag var uppe till kl två inatt och tapetserade! Men skam den som ger sig! Det var inte den lättaste tapeten att sätta! Ingela kom vi 18- tiden igår och vi började sätta upp tapeten, tidsoptimister som vi är så trodde vi att det inte skulle ta så långt tid, men oj vad fel vi hade! När klockan var halv nio så var Ingela tvungen att åka och då var vi inte ens halvägs i våran lilla hall....Men stönig som jag är så tänkte ja att jag provar lite själv så långt jag orkar, och som vanligt så klarar jag inte lämna nått innan det är klart! Det resulterade i att klockan blev två inatt innan jag var klar! Men nu är den där...och det känns så gött....
Trotts lite trötthet så är ju humöret på topp idag...vaknade ju av att Hilma kom in och sa...- Mamma det är snö ute! Och gissa om lilltjejen var nöjd...men först var det kalenderöppning som stod på schemat, för det missar hon inte!
Men sedan var det utgång som gällde, vet inte riktigt vilken av Hilma och Zorro (katten) tyckte att det var roligast med snö! Zorro jagade alla snöflingor och snöbollarna som Hilma skulle göra snögubbe av!!!
tisdag 1 december 2009
Tro det eller ej...men idag visa hon sig...SOLEN!!!!
Hej svejs!
Idag är humöret lite bättre igen...kan ju inte bli nått annat än glad med det härliga vädret vi haft idag! Men som vanligt så har man massa måsten så man kom inte ut idag heller, men man får ju lite mer energi att även göra nått inne!
Igår fick jag lite målat i hallen så nu ska det bara målas en gång till sedan ska det tapetseras på torsdag...med hjälp av Ingela! Så ikväll ska barnen isäng tidigt och tror inte att det kommer bli så svårt för Hilma var vaken till klockan var 23.30 igår, övertrött som busen så hon orkade inte gå ner ivarv och somna....men nu är hon riktigt sliten så sängen tidigt idag för mina troll!
Trodde ju att jag skulle få vara gräsänka ikväll....men icke då! Han ringde precis hem och sa att han redan var i karlstad så det betyder bara att det inte blir nått vettigt gjort för mig ikväll heller då!!! Har tvättat lite iallafall...och ska som sagt måla lite till!
Hej hej!
Idag är humöret lite bättre igen...kan ju inte bli nått annat än glad med det härliga vädret vi haft idag! Men som vanligt så har man massa måsten så man kom inte ut idag heller, men man får ju lite mer energi att även göra nått inne!
Igår fick jag lite målat i hallen så nu ska det bara målas en gång till sedan ska det tapetseras på torsdag...med hjälp av Ingela! Så ikväll ska barnen isäng tidigt och tror inte att det kommer bli så svårt för Hilma var vaken till klockan var 23.30 igår, övertrött som busen så hon orkade inte gå ner ivarv och somna....men nu är hon riktigt sliten så sängen tidigt idag för mina troll!
Trodde ju att jag skulle få vara gräsänka ikväll....men icke då! Han ringde precis hem och sa att han redan var i karlstad så det betyder bara att det inte blir nått vettigt gjort för mig ikväll heller då!!! Har tvättat lite iallafall...och ska som sagt måla lite till!
Hej hej!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



