Jag det är helt underbart när man kan vara på sjön å köra bil....:))))
Var iväg hela dagen igår och han ta en hel del varv och det är ju så himla kul! Lång och kul bana och mycket folk, precis som det ska vara! Tror vi var närmare 30 bilar imellanåt!
Nu ska vi packa för en heldag igen, men idag får båda småtrollen bli med....får väll se hur det går med den saken...blir säkert inga problem tror jag, inväntar med sovinga på lilldrutt så kanske hon kan sova ute i vagnen en stund när vi kommer fram!
Nej nu får jag fortsätta med lite packning...;)
hörs....
söndag 31 januari 2010
fredag 29 januari 2010
Undrar!
Sitter och funderar på om jag verkligen kommer att gå ner nått mer denna veckan...känns inte så för att jag har haft svårt att komma ut att röra på mig! I måndags tog jag med Ingelas vovve Zombra och gick i en timme och tio minuter...det var så mysigt! Önskar verkligen att jag hade hund själv men tyvärr finns det ingen tid till det just nu....det skulle bara bli synd om den! Men nån gång så ska jag ha vovve!
Idag ska jag försöka iallafall att komma ut en sväng...pratade med Ingela förut och hon skulle nog hänga på, gött med sällskap!
Nu har jag städat lite inför helgen och ska snart hoppa in i duschen för jag måste ta en tur till stan och handla lite mat! Annars ska jag bara njuta av min lediga helg med min familj! Imorgon ska ev barnen med Ingela och jennie på badhuset så jag och gubben drar nog till isen och kör lite bil och grillar korv! Ska bli riktigt kul!
Och Hilma längtar som bara busen på att få komma till badhuset! Flisan har aldrig varit på badhuset så det ska bli kul att se vad hon tycker om det! Hon kommer säkert att gilla det, när hon badar här hemma så är hon sjövild! det spörs och se!
Hej så länge!
Idag ska jag försöka iallafall att komma ut en sväng...pratade med Ingela förut och hon skulle nog hänga på, gött med sällskap!
Nu har jag städat lite inför helgen och ska snart hoppa in i duschen för jag måste ta en tur till stan och handla lite mat! Annars ska jag bara njuta av min lediga helg med min familj! Imorgon ska ev barnen med Ingela och jennie på badhuset så jag och gubben drar nog till isen och kör lite bil och grillar korv! Ska bli riktigt kul!
Och Hilma längtar som bara busen på att få komma till badhuset! Flisan har aldrig varit på badhuset så det ska bli kul att se vad hon tycker om det! Hon kommer säkert att gilla det, när hon badar här hemma så är hon sjövild! det spörs och se!
Hej så länge!
måndag 25 januari 2010
-2kg
Idag var det vägning och mätning som gällde efter en veckas "bantning" som jag egentligen inte vet om jag kan kalla bantning! Jag har slutat med dricka och godis och försöker äte en riktig middag om dagen sedan byter jag ut resterande mål med naturdiet el frukt! Resultat blev det ju faktiskt.....- 2 kg och dryga 10,5 cm sammanlagt mätt på fyra olika ställen! ME LIKE:)
En stor anledning är nog också att jag har varit duktig att ta mina struma tabletter som jag ska ( hör inte till vanligheterna)! Har även promenerat 5 km fyra dager denna veckan!
Nu hoppas jag bara att jag orkar hänga i och fortsätta!
Och denna veckan drar jag igång att jobbar efter min mammaledighet som har gått alldeles för fort! Inskolningen av Felicia klarades av förra veckan och den gick bra! Lite ångest har man att hon ska behöva börja när hon är så liten...men ekonomin sätter stopp för nått annat så det är bara att börja knega igen ;) Men det ska faktiskt bli roligt också, har ju goa jobbarkompisar som man saknar, sen så jobbar jag ju inte heltid så de kommer ju inte behöva vara varje dag på dagis heller!
Nu ser jag fram emot en trevlig vecka och ledig helg!
Imorgon drar vi till Karlanda och hälsar på Linn och barnen...Felixen ska ju få sitt 1-årspaket också......Bättre sent än aldrig ;)
Ha de:)
En stor anledning är nog också att jag har varit duktig att ta mina struma tabletter som jag ska ( hör inte till vanligheterna)! Har även promenerat 5 km fyra dager denna veckan!
Nu hoppas jag bara att jag orkar hänga i och fortsätta!
Och denna veckan drar jag igång att jobbar efter min mammaledighet som har gått alldeles för fort! Inskolningen av Felicia klarades av förra veckan och den gick bra! Lite ångest har man att hon ska behöva börja när hon är så liten...men ekonomin sätter stopp för nått annat så det är bara att börja knega igen ;) Men det ska faktiskt bli roligt också, har ju goa jobbarkompisar som man saknar, sen så jobbar jag ju inte heltid så de kommer ju inte behöva vara varje dag på dagis heller!
Nu ser jag fram emot en trevlig vecka och ledig helg!
Imorgon drar vi till Karlanda och hälsar på Linn och barnen...Felixen ska ju få sitt 1-årspaket också......Bättre sent än aldrig ;)
Ha de:)
fredag 8 januari 2010
Fortfarande FÖR kallt!
Ja...-27 grader är inte nått man går ut i precis! Och jag som hade tänkt att man skulle kunna åka pulka mm! Ja ja man kan ju vara inne och mysa men man blir fort trött på det!
Men ikväll ska det faktiskt bli riktigt trevligt! Vi ska nämligen ut och Bowla med jobbet! Skitkul :) Roligast av allt var att alla kunde för en gångs skull bli med! Vi får väll se vem som vinner denna gången! Förra gången vi var iväg var det ju jag...hahaha Flyt kallar man sånt! Jag har absolut inte bowlat mycket! Så det lär ju inte hända igen!!! men tävlingsmänniska som jag är så ska jag göra mitt bästa ;)
Väntar nu på att gubben ska komma hem från jobbet! Trodde att han slutade kl 14 på fredagar men det hade visst blivit nytt för dom nu efter nyår och på det nya stället! nu ska de sluta fyra varannan fredag och kl tolv den andra....det är nog ganska bra! Eftersom jag jobbar varannan helg så blir det ju bra om jag kanske också kan få till mitt schema så att jag inte jobbar den fredagen han slutar tidigt så får vi en långhelg tillsammans! ja det spörs och se hur det blir!
Nu ska jag i allafall snart hoppa in i duschen och börja göra mig iordning snart!!! Jihhaaa
Se upp för kylan och slicka inte på nått ute nu.....för då är det kört! ;)
Men ikväll ska det faktiskt bli riktigt trevligt! Vi ska nämligen ut och Bowla med jobbet! Skitkul :) Roligast av allt var att alla kunde för en gångs skull bli med! Vi får väll se vem som vinner denna gången! Förra gången vi var iväg var det ju jag...hahaha Flyt kallar man sånt! Jag har absolut inte bowlat mycket! Så det lär ju inte hända igen!!! men tävlingsmänniska som jag är så ska jag göra mitt bästa ;)
Väntar nu på att gubben ska komma hem från jobbet! Trodde att han slutade kl 14 på fredagar men det hade visst blivit nytt för dom nu efter nyår och på det nya stället! nu ska de sluta fyra varannan fredag och kl tolv den andra....det är nog ganska bra! Eftersom jag jobbar varannan helg så blir det ju bra om jag kanske också kan få till mitt schema så att jag inte jobbar den fredagen han slutar tidigt så får vi en långhelg tillsammans! ja det spörs och se hur det blir!
Nu ska jag i allafall snart hoppa in i duschen och börja göra mig iordning snart!!! Jihhaaa
Se upp för kylan och slicka inte på nått ute nu.....för då är det kört! ;)
måndag 4 januari 2010
Ja då var det 2010!
Japp vad ska man säga...bloggtorka ;) Nej faktiskt inte men grymt med tidsbrist...det är nått varje dag! Julen och nyår har varit bra men synd att säga att man blir utvilad!
På juldagen fyllde ju lilla Flisan 1 år...så nu har jag ingen bebis längre! Tyvärr var stackarn snorig som bara den och sleten efter julen så det var nog mest bara jobbigt att fylla år tror jag! Men hon fick många fina paket i alla fall! och den 10 jan börjar inskolningen på henne!
Idag har jag börjat städa bort julen....hade tänkt spara granen nån dag till men den for ut i farten så nu är det bara gardiner och dukar som ska bytas! Det är mysigt när man plockar fram det men gud så gött det är att få bort allt. Det blir så himla rotigt utav alla tomtar mm!
Nu väntar jag och Flisan att Ronny och Hilma ska komma hem....Hilma blev med farmor när vi mötte dom i Ch-berg så hon har varit där idag. Ronny skulle hämta henne efter jobbet så vi får väll se om han får med henne hem.....hon är just för tillfället ganska utråkad men imorgon ska hon få åka på dagis och det har hon längtat efter! Det är ju så kallt ute så det är inte lätt att hitta på nått nu när flisan är vaken! Hoppas det blir lite varmare snart så man kan åka pulka mm!
ha det så gôtt!
På juldagen fyllde ju lilla Flisan 1 år...så nu har jag ingen bebis längre! Tyvärr var stackarn snorig som bara den och sleten efter julen så det var nog mest bara jobbigt att fylla år tror jag! Men hon fick många fina paket i alla fall! och den 10 jan börjar inskolningen på henne!
Idag har jag börjat städa bort julen....hade tänkt spara granen nån dag till men den for ut i farten så nu är det bara gardiner och dukar som ska bytas! Det är mysigt när man plockar fram det men gud så gött det är att få bort allt. Det blir så himla rotigt utav alla tomtar mm!
Nu väntar jag och Flisan att Ronny och Hilma ska komma hem....Hilma blev med farmor när vi mötte dom i Ch-berg så hon har varit där idag. Ronny skulle hämta henne efter jobbet så vi får väll se om han får med henne hem.....hon är just för tillfället ganska utråkad men imorgon ska hon få åka på dagis och det har hon längtat efter! Det är ju så kallt ute så det är inte lätt att hitta på nått nu när flisan är vaken! Hoppas det blir lite varmare snart så man kan åka pulka mm!
ha det så gôtt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
