Blir så trött på detta väder...det bara regnar och regnar :( Tänkt va kul man kunde haft om allt som kommit varit snö! Imorgon är det december månad och vi har nästan inte haft nån dag med minusgrader! Blir nog ingen vit jul iår heller.....
Men men nu ska jag sluta gnälla, för snart doftar det pepparkakor ifrån köket! Hilma och Ronny bakar pepparkakor och Lilla Flisan hon sitter som ett litet ljus och tittar på!
Och nu är äntligen datumet spikat för våran Ullaredstripp....ska bli kul! Vi får väll se vilka vi blir som åker men den 7 dec drar jag iallafall!!! ;) Då ska det handlas julklappar...hoppas att jag får dom färdighandlade där nere...vor så gött att få det gjort i tid för en gångs skull.....hör ju till dom som annars brukar springa som en yr höna och fixa allt den 23 december! Men efter turen ifjol den 23:e när jag gick och julhandlade med värsta värkarna så har jag lärt mig att det kanske inte gjorde nått om man varit i tid med det!!!
Hej så länge!!!
måndag 30 november 2009
onsdag 25 november 2009
Flisan 11 månader!!!

Idag blir Lilla Flisan 11 månader...och jag har ångest de lux! Fattar inte vart tiden tar vägen, men det är väll som folk säger...Du hinner inte blinka från dom kommer och ska låna bilnycklarna;)
Igår var det mitt brorsbarn Oscar´s födelsedag, han blev stora grabben 5 år! Vi var där och grattade honom med paket och smakade på hans traktortårta! Hilma hade sett fram imot kalaset hela dagen s´å hon stod klar i halllen med alla ytterkläder på i en timme innan oss!
Annars idag har jag inte gjort värst mycket. Tyvärr så är Flisan förkyld och har lite feber så idag har vi bara tagit det lugnt! Men jag har lagat symaskinen iallafall så nu slipper jag kasta ut den av vredesutbrott. Den har nämligen tuggat av övertrån efter ca 2 dm sömnade varje gång så den var billig nu.....men det visade sig att det bara var nålen som troligen har fått sig ett litet knäck! Blev så glad att den funkaden så ja provsydde en väska...den blev sådär! Men nu vet jag hur jag kan göra och inte göra!
Ikväll ska jag försöka göra ett sista målarryck med hallen så kanske man kan tapetsera den till veckan! Vill verkligen ha den klar nu!!!!
Hej svejs!!! :)))
måndag 23 november 2009
PROVAR VÄLL IGEN DÅ!
Halloj alla...Nu var det dags för mitt svära bloggande igen, den som lever får se hur länge det går denna gången! Börjar alltid så flitigt och sedan dör det liksom ut, kan inte förstå varför ;)
Annars lever livet som vanligt ett spratt med en, inget blir väll riktigt som man tänkt sig! Men det löser sig sa kärringa och dret i badkaret!
Inte blir man piggare och gladare av detta jävla pissväder, och jag som hade villa gå ut och testa den nya vagnen! Som jag verkligen är supernöjd över! Älskar verkligen färgen och dess utförande! (ska se om jag kan få till lite bilder på den)
Nu låter det som jag får försöka fixa till lite mat här i stugan, barnen är inte på det bästa humöret just nu! Men tänkt om dom suttit still lite så kanske de sluppit att bli så utslitna!
Flisan traskar på för fulla muggar och har nu efter några veckors småtraskande kommit på hur kul det är att gå...så nu ska det göras helst hela tiden!
åhhh....glömde ju att säga att igår bokade Linn biljetter åt oss till disney on ice! Och det ska bli så kul!!!
Ha det så länge!!
Annars lever livet som vanligt ett spratt med en, inget blir väll riktigt som man tänkt sig! Men det löser sig sa kärringa och dret i badkaret!
Inte blir man piggare och gladare av detta jävla pissväder, och jag som hade villa gå ut och testa den nya vagnen! Som jag verkligen är supernöjd över! Älskar verkligen färgen och dess utförande! (ska se om jag kan få till lite bilder på den)
Nu låter det som jag får försöka fixa till lite mat här i stugan, barnen är inte på det bästa humöret just nu! Men tänkt om dom suttit still lite så kanske de sluppit att bli så utslitna!
Flisan traskar på för fulla muggar och har nu efter några veckors småtraskande kommit på hur kul det är att gå...så nu ska det göras helst hela tiden!
åhhh....glömde ju att säga att igår bokade Linn biljetter åt oss till disney on ice! Och det ska bli så kul!!!
Ha det så länge!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
