lördag 27 februari 2010

Nu jävlar får det vad nog!!!

NOG MED SNÖ, TACK!!!
Har nu varit ute och tillbringat en stor del av morgonen med att skotta av ett garagetak...det låg väll ca 70-80 cm snö på det och tungt som bara F**! Men nu är det gjort! Göbben står nu på hustaket och skottar av det så nu ska det väll snart vara klart förutom att allt man skottar ner måste ju också bort från typ trappen och gången ner till parkeringen! Hade tänkt att jag skulle åka ner till simhallen och simmat idag på fm men skippar det för jag är helt slut i armar å rygg efter garagetaket!

Igår tog vi en helt oplanerad tur till Karlstad...Göbben skulle en tur in på biltema och handla lite saker till nybygget (folkracebilen)! Men vi blev minst sagt kortvariga där inne för där gjorde de om så man hittade ingenting å inte tog man sig fram till alla hyllor heller....men lite småplock fick han väll tag i! Sedan blev det ikea en snabbis, har ju varit där flera turer nu för att jag skulle ha ett par korgar som jag inte har funnits när jag varit där! MEN nu fick jag det så nu blev det ordning å reda på våran hatthylla också! GÖTT!

Har ju min "unnarhelg nu så jag vet inte vad vi ska äta för gott ikväll...hmmm får fundera lite på det!

Kram på er!

onsdag 24 februari 2010

Evigt rinnande näsor!

Är så trött på rinnande näsor...tror barnen har varit snoriga sedan jul, och inte verkar det bli nått bättre! Har vabbat idag..ingen av dom är direkt sjuka men Flisan hade en liten febertopp på 38.1 i går mosre så därför fick det bli en extra dag hemma! men imorgon får det lov att bli dagis igen! Vi går på väggarna snart så nu behöver vi luftas på varsitt håll ;)
Vi gick iallafall ut en tur i det underbara vädret idag...det var ju faktiskt +1 i solen....UNDERBART!!! :)))

Igår var jag och tog en simmtur på 2000m och har även tänkt att försöka hinna med en liten simmtur imorgon också, innan jag börjar jobba! Ska lämna Barnen tidigare på dagis för att Hilma ska få vara med i tvärgruppen....hon missar ju allt det roliga annars eftersom hon kommer till lunch! Får väll se vad jag hinner med innan jobbet men först och främst ska jag ner å ta nya strumaprover! det var alldeles för länge sedan jag gjorde det!

hej svejs!!!

torsdag 18 februari 2010

Månadsvägning!

Ja då har det gått en månad sedan jag började försöka banta...och jag är faktiskt nöjd med resultatet! Har gått ner 5,2kg och tagit 30,5cm på kroppen totalt....har då mätt Bröst,midja, navel och stuss! Jag var så rädd för att jag skulle gå ner över rumpan....jag har ju ingen rumpa, men det är ju där det brukar ta.....Men där har jag bara tagit 4 cm sedan är resten tagit på överkroppen och det är ju där jag vill gå ner så jag är nöjd! NU ÄR DET BARA ATT HÄNGA I Å KÖRA PÅ, JIHHAAAA!! :)

Denna veckan hade jag tänkt att jag skulle ha åkt å simma efter jobbet på onsdag, de har klassisk simmning från 19.45 på badhuset! men tyvärr så har jag gått och blivit lite förkyld så det kändes bara onödigt! Det är ju min jobbarhelg så jag vill inte bli sjuk för då förlorar man så mycket pengar, det är ju på helgerna man tjänar bra! Men men så är det....får ta nya tag när jag är piggare! Idag blir det ev en promenad med Millan efter jobbet, alltid nått iallafall!

Nu ska jag ta och ge mina troll frukost sedan blir det dagis för deras del och jobb för min!
Ha det!!!!

måndag 8 februari 2010

Måndag igen!!!

Ja då var det måndag igen och för mig innebär det vägning och mätning på morgonen! och är väll ganska nöjd med resultatet nu....1,4 kg och sammalagt 7 cm på kroppen, det får väll duga!
Och idag är det 10 dagar kvar tills jag har "bantat" i en månad! ska bli intressant att se vad månadsresultatet blir! Men det är så gött för nu har jag kommit över det jobbiga och tycker att det att det går ganska lätt att hålla sig undan vissa saker och det är även lättare att motionera....

Igår var vi på Disney on Ice i karlstad, och det rekomenderas verkligen! värt varje krona...Hilma var supernöjd och blev väldigt bortskämd....men skitsamma det var hennes dag :)
Ska försöka lägga ut lite bilder senare...
Har nog världens tråkigaste blogg, orkar aldrig krångla med bilder mm hahahaa
Men jag har inte tänkt att bli nån proffsbloggare heller;)

nej nu ska jag ta tag i den stora stora tvätthögen!
ha de gött....:)

måndag 1 februari 2010

Dåligt samvete!

Japp! eftersom inte resultatet blev riktigt som jag ville på vågen idag så sa mitt samvete att nästa måndag...då fan* ska det vara ett bättre resultat! Så när gubben kom hem drog jag till stan på badhuset för att simma! Simmade 1250 meter! Tyckte inte jag var värst sliten men när jag klev upp ur bassängen så var mina ben som gummi.....Men jäklar så gött, det ska ju kännas....Pinsamt bara att man är så jäkla otränad!!!
Och när jag ändå var där så passade jag på att sola en sväng....ja är ju inte direkt förtjust att ligga i solarium men mina eksem blir betydligt bättre utav det så det är väll bara att pina sig lite!

Hann tom en snabbis och hälsa på Majsan i den nya lägenheten som hon flyttade in idag!! Så lite kaos var det men det kommer att bli superbra! Jättefin lägenhet!!! :)
Och fick mig faktiskt ett vinglas kaffe också ( ja du läste rätt) I flyttkartongernas kaos så fick det bli ett rödvinsglas med kaffe....men men det smakade kaffe av det med! hihihhi MAN TAR VAD MAN HAVER!!!!

Nu ska det snart sovas här! Godnatt alla goa å glaé vänner!

48 timmar!

Jaha ja vi hade som sagt ewn trevlig helg på isen med massor av bilåkande...kul kul!
Helgen kunde ju ha avslutats på ett bättre sätt...Flisan spydde nämligen ner hela mig ute på isen så det var bara att slänga in barnen i bilen och hem! Hon spydde i ca 5 timmar sedan vände det och hon är lika pigg som vanligt igen! Men nu är det bara att vänta i 48 timmar och hoppas att denna skiten är över för iår nu! Stackars liten har haft det för andra gången nu på en månad!

Idag var det andra vägningen och mätningen...och hader inga större förhoppningar på att jag hade gått ner nått eftersom jag varken haft lika mycket tid att gå ut och röra på mig! Och detta var ju min helg som jag får lov att unna mig lite god mat! Har sagt att varannan helg när ja är ledig så får jag det...annars kommer jag inte palla om inte jag har nått att se fram imot. Men vägning och mätning stod på schemat idag och nu är det gjort...usch!
Resultatet blev bara 0,8 kg och 4,5 cm på kroppen mätt på fyra olika ställen! Ja ja...skulle ju önska att resultatet hade varit lite mer...men samtidigt får man ju vara nöjd att det minskar nått!

kram på er!