Vad tiden har runnit iväg! En hel månad sedan jag skrev sist! Ja ja, inte så konstigt heller för jag har jobbat som busen och det har varit full rulle hela tiden! Födelsedagskalas och påsk å jobbing har tagit en hel del tid!
Hilma har blivit stor tjej säger hon...4 år, usch vad tiden går!
Önskar bara att hon kunde visa det också....för nu är hon riktigt slitsam!
Hon bara krånglar och lyssnar....ALDRIG! Men det vänder väll får vi hoppas...honm brukar ha perioder som är skitjobbiga så går det bar en längre tid sen innan det kommer en ny period! hoppas denna snart är slut!
Idag är jag så glad för idag var det min veckovägning och jag har nu gått ner 10,2 kg...och mitt mål när jag startade detta var att jag skulle gå ner 10 kg och nu är jag där! men det har gått ganska smidigt så nu fortsätter ja och ser om jag kanske kan komma ner till den vikt jag vill ha! Alltså ska jag ner 6,3 kg till! KÄMPA PÅ!!!!
Nu känns det verklgen att jag har tappat dessa kilo också....allt går sdå mycket lättre och piggare är man! har minskat totalt 52 cm på kroppen och då är det mätt...navel,midja,bröst och stuss! Så jag är nöjd!!!!
nu ska vi snart gå ut å njuta av det underbara vädret...ev åka å tvätta bilen eller så blir det imorgon fm!
hej så länge!
måndag 12 april 2010
fredag 12 mars 2010
Skräckupplevelse!!!
Natt till onsdag fick vi uppleva något som inte var roligt! Flisan fick en rejäl feberkramp...för första gången! Jag brukar vara lugn men det var ja inte!
Som tur är vaknade Hilma och skulle på toaletten...och när vi kom in på rummet så skrek flisan till och nöp sig på ett konstigt sätt i kudden, jag trodde att hon drömde först så jag skulle vända på henne försiktigt och fick då se att hon började krampa! Rycker upp henne och springer in på toaletten och försöker kyla henne med kallt vatten på pannan, men hon slutar inte! Skriker på Ronny så han vaknar och lämnar över henne till honom och skickar ut han på trappen jag greppar telefonen å ringer 112 i ren panik för att få reda på hur jag ska gå till väga! De skickar en ambulans! efter några minuter kommer Ronny in och hon har äntligen slutat att krampa men är alldeles utsliten och hög feber! Skyndar oss att få i en alvedonsupp och inväntar ambulans! Först kom räddningstjäntsten från Gunnarskog och dom kollade syresättningen och den var bra...sen kom ambulansen och då tog dom över, hon började sakta kvickna till men var väldigt ledsen! Ambulanpersonalen satt kvar nästan en timme hos oss och kollade läget! sedan ringde de upp en barnläkare i Karlstad så jag fick prata med henne, hon ville att vi skulle komma ner till Karlstad för observation för de brukar göra det när de är så små. Men dom hade inga lediga platser på sjukhuset så hon vill att vi först skulle åka ner till Arvika sjukhus och sen vidare till Karlstad på morgonen! Så det gjorde vi! I karlstad tog de massa prover och alla visade sig vara negativa så det var skönt! Så Feberkrampen kom tydligen bara av snabbt stigande feber med troligtvis början av en förkylning! För kramperna kommer oftast i början av en förkylning el. annan sjukdom då febern stiger fort, så det är svårt att förebygga tyvärr! under dagen sen var hon helt feberfri men skulle ändå fortsätta med alvedon för säkerhetskull!
Natten därefter sov hon bra och jag kollade henne var tredje timme och hon hade ingen feber, men på morgonen hade den kommit tillbaka och stigit till 39,5 så det var snabbt i med alvedon igen och lilltjejen var inte pigg på hela fm...men kvicknade till senare under dagen!
Inatt har hon inte heller haft nån feber och tog nu tempen på morgonen å då låg den på 37 så feberfri, och är det än så länge så nu får vi hoppas att det har vänt!
Nu har hon 25% större chans att det ska hända igen...men nu vet man iallafall att det inte är nått farligt och lite mer hur man ska gå tillväga så kanske inte paniken blir lika stor om det skulle hända igen! Men usch vad läskigt det var!!!
Nu ska jag gå å duscha för att sedan åka till stan å handla lite mat....tomt i kylskåpen så nu ska det handlas så man klara sig över helgen så vi bara kan njuta av att vara en familj! Om Flisan är helt feberfri idag så ska vi åka till ängen imorgon å grilla korv å mysa! Hoppas att det blir lika fint väder som det har varit hela veckan!
Ta hand om er och alla era nära å kära!
Som tur är vaknade Hilma och skulle på toaletten...och när vi kom in på rummet så skrek flisan till och nöp sig på ett konstigt sätt i kudden, jag trodde att hon drömde först så jag skulle vända på henne försiktigt och fick då se att hon började krampa! Rycker upp henne och springer in på toaletten och försöker kyla henne med kallt vatten på pannan, men hon slutar inte! Skriker på Ronny så han vaknar och lämnar över henne till honom och skickar ut han på trappen jag greppar telefonen å ringer 112 i ren panik för att få reda på hur jag ska gå till väga! De skickar en ambulans! efter några minuter kommer Ronny in och hon har äntligen slutat att krampa men är alldeles utsliten och hög feber! Skyndar oss att få i en alvedonsupp och inväntar ambulans! Först kom räddningstjäntsten från Gunnarskog och dom kollade syresättningen och den var bra...sen kom ambulansen och då tog dom över, hon började sakta kvickna till men var väldigt ledsen! Ambulanpersonalen satt kvar nästan en timme hos oss och kollade läget! sedan ringde de upp en barnläkare i Karlstad så jag fick prata med henne, hon ville att vi skulle komma ner till Karlstad för observation för de brukar göra det när de är så små. Men dom hade inga lediga platser på sjukhuset så hon vill att vi först skulle åka ner till Arvika sjukhus och sen vidare till Karlstad på morgonen! Så det gjorde vi! I karlstad tog de massa prover och alla visade sig vara negativa så det var skönt! Så Feberkrampen kom tydligen bara av snabbt stigande feber med troligtvis början av en förkylning! För kramperna kommer oftast i början av en förkylning el. annan sjukdom då febern stiger fort, så det är svårt att förebygga tyvärr! under dagen sen var hon helt feberfri men skulle ändå fortsätta med alvedon för säkerhetskull!
Natten därefter sov hon bra och jag kollade henne var tredje timme och hon hade ingen feber, men på morgonen hade den kommit tillbaka och stigit till 39,5 så det var snabbt i med alvedon igen och lilltjejen var inte pigg på hela fm...men kvicknade till senare under dagen!
Inatt har hon inte heller haft nån feber och tog nu tempen på morgonen å då låg den på 37 så feberfri, och är det än så länge så nu får vi hoppas att det har vänt!
Nu har hon 25% större chans att det ska hända igen...men nu vet man iallafall att det inte är nått farligt och lite mer hur man ska gå tillväga så kanske inte paniken blir lika stor om det skulle hända igen! Men usch vad läskigt det var!!!
Nu ska jag gå å duscha för att sedan åka till stan å handla lite mat....tomt i kylskåpen så nu ska det handlas så man klara sig över helgen så vi bara kan njuta av att vara en familj! Om Flisan är helt feberfri idag så ska vi åka till ängen imorgon å grilla korv å mysa! Hoppas att det blir lika fint väder som det har varit hela veckan!
Ta hand om er och alla era nära å kära!
tisdag 9 mars 2010
Underbart väder!!!
Kan ju bara säga att det känns verkligen som om våren är här nu....och det är ju så UNDERBART :)
Har varit ute med barnen idag, men tyvärr är dte lite för mycket snö för att Flisan ska kunna röra sig som hon vill! Men hon höll ut i en timme idag iallafall!
Sedan gick vi in så hon fick sova, hade tänkt att hon kunde få sova ute i vagnen egentligen men hon hade lyckats att blötaner sig så vi var tvungna in å få av de blöta kläderna!
Under tiden hon sov gjorde jag om bloggen lite men få tyvärr inte till den som jag vill ha...Är helt enkelt för okunnig inom detta område! Får väll fråga nån som kanske vet! Resten av dagen ska det bar mysas å småplocka lite, ska se om jag kanfå till en promenad men Ronny var tvungen att greja lite så vi får se hur det blir med den saken! Imorgon är det jobb som gäller så då blir det svårt att få till nån träning tyvärr...men är ju ledig hela helgen så jag får väll köra extra då!
Ha det så gött å njut av det fina vädret!!!
Har varit ute med barnen idag, men tyvärr är dte lite för mycket snö för att Flisan ska kunna röra sig som hon vill! Men hon höll ut i en timme idag iallafall!
Sedan gick vi in så hon fick sova, hade tänkt att hon kunde få sova ute i vagnen egentligen men hon hade lyckats att blötaner sig så vi var tvungna in å få av de blöta kläderna!
Under tiden hon sov gjorde jag om bloggen lite men få tyvärr inte till den som jag vill ha...Är helt enkelt för okunnig inom detta område! Får väll fråga nån som kanske vet! Resten av dagen ska det bar mysas å småplocka lite, ska se om jag kanfå till en promenad men Ronny var tvungen att greja lite så vi får se hur det blir med den saken! Imorgon är det jobb som gäller så då blir det svårt att få till nån träning tyvärr...men är ju ledig hela helgen så jag får väll köra extra då!
Ha det så gött å njut av det fina vädret!!!
måndag 8 mars 2010
Fan fan fan
Så kan man uttrycka sig när man har fuskat med bantningen! Denna veckan tog jag endast 0,5 kg och 1,5 cm på kroppen...sämsta resultat än så länge! Men det har ju sina förklaringar! Har inte alls rört på mig som jag ska denna vecka...pga av jobb och en extrem huvudvärk på eftermiddagarne sedan onsdag! Det blev bara två turer till simhallen! Men det finns inga ursäkter! Har helt enkelt tyckt att det varit lite tungt att banta!!! Sugen på allt och hungrig hela tiden...så har denna veckan varit!!! Ha ha ha!
Måste ta nya tag nu!!!
Måste ta nya tag nu!!!
onsdag 3 mars 2010
Jobb!
Idag ska det jobbas...ska bli kul eftersom det inte blev nått förra veckan för då vabbade jag! Alltid kul att sälja leksaker och nu börjar ju vårsakerna rulla in också! Så om man inte kan få det ute så får man försöka få det på jobbet!
Sitter å drömmer mig bort och tänker på om all snö varit borta å det varit grönt å fint ute och folkrace säsongen vore igång för fullt...LÄNGTAR!!!!
Vill ut i depåerna nu å träffa allt trevligt folk!
Så blir det när man sitter å tittar på gamla kort!
Sitter å tittar när Hilma är bebis! Om en månad är hon 4 år, usch vad tiden går!
Ska lägga ut lite bilder när hon var bebis och även på Flisan!
Sitter å drömmer mig bort och tänker på om all snö varit borta å det varit grönt å fint ute och folkrace säsongen vore igång för fullt...LÄNGTAR!!!!
Vill ut i depåerna nu å träffa allt trevligt folk!
Så blir det när man sitter å tittar på gamla kort!
Sitter å tittar när Hilma är bebis! Om en månad är hon 4 år, usch vad tiden går!
Ska lägga ut lite bilder när hon var bebis och även på Flisan!
måndag 1 mars 2010
Vägning!
Då var veckans vägning gjord och är väll sådär nöjd...skulle gärna ha tagit lite till men brukar ju ta lite mindre varannan vecka och detta var en sånn vecka så det är väll bara att acceptera! Total viktnedgång är nu 6,5 kg och 38 cm på kroppen! Så det börjar ju likna nått! Hoppas verkligen inte att det stannar upp än för det är helst 10 kg kvar att ta! Hinner nog inte ta det innan sommaren men man kan ju hoppas att man tar så mycket som möjligt iallafall!
Är lite depp på all snö som kommit och mer verkar det ju komma...det blir ju aldrig ett slut på detta! Vill ha vår nu....allt blir så mycket lättare å man får mer energi...NU tycker jag bara allt går tungt! Känns som en evighet innan allt detta blir borta!
Enda positivt med det är att man får bra träning när man skottar bort skiten!!!
Och skotta är precis det jag ska försöka göra när lillknart sover!
Hje så länge
Är lite depp på all snö som kommit och mer verkar det ju komma...det blir ju aldrig ett slut på detta! Vill ha vår nu....allt blir så mycket lättare å man får mer energi...NU tycker jag bara allt går tungt! Känns som en evighet innan allt detta blir borta!
Enda positivt med det är att man får bra träning när man skottar bort skiten!!!
Och skotta är precis det jag ska försöka göra när lillknart sover!
Hje så länge
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




